PROJEKTAS “AŠ IR KITAS AŠ: KŪRYBINGOS ASMENYBĖS UGDYMAS”


Programa metodinėje savaitėje “Menų dūzgės”

Apie projektą "Aš ir kitas aš"




KŪRYBOS NAMAI VŠĮ KAUKIŲ AKADEMIJA” KVIEČIA DALYVAUTI PROJEKTE AŠ IR KITAS AŠ: KŪRYBINGOS ASMENYBĖS UGDYMAS” BALANDŽIO 14 - 17 DIENOMIS, VILNIUJE
( PANERIŲ G. 34 ). TAI UGDYMO PLĖTOTĖS CENTRO RENGIAMOS METODINĖS SAVAITĖS
MENŲ DŪZGĖS” DALIS.

NETRADICINIAI SEMINARAI IR PRAKTINIAI KŪRYBINGUMO MOKYMAI SKIRTI VISIEMS PEDAGOGAMS, SIEKIANTIEMS PAŽANGIAI UGDYTI SAVE IR SAVO MOKINIUS.

Šiandien mokytojas išgyvena sudėtinga realybę - kaip niekad spartūs visuomenės ir kultūros kaitos procesai kelia vis naujus reikalavimus švietimui: mokykla privalo būti atvira naujiems iššūkiams, ji turi eiti koja kojon su visuomenės bei kultūros pokyčiais...  Ar esame tam pasirengę? Ugdymo(si) kokybė nebegali būti tik mokytojų reikalas - tai privalo rūpėti mums visiems, nes mokykla - kultūros pamatas ir garantas. Todėl būtina tiesti bendradarbiavimo tiltus tarp mokyklos ir kitų visuomenės bei kultūros institucijų, kad galėtume visi kartu, mokydamiesi vieni iš kitų, atsiverti kūrybai. Meninė kūryba šiandien gali tapti kūrybingumo ugdymo(si) modeliu, o meninio ugdymo teoretikai bei menininkai gali įkvėpti mokytojus pokyčiams ir mokymuisi, kad į mokyklas jie parneštų netradicinio mąstymo, naujovių, drąsos, kūrybos dvasią... VšĮ Kaukių akademija” atsiliepė į Ugdymo plėtotės centro iniciatyvą organizuoti meninio ugdymo(si) savaitę, skatinančią meninio ugdymo mokytojų bei kultūros ir meno įstaigų bendradarbiavimą, siekiant ugdyti mokytojų kūrybingumo kompetenciją.

DALYVIŲ LAUKIA SUSITIKIMAI IR INTERAKTYVIOS PATIRTYS SU:
  • Andriumi Žebrausku, aktoriumi, Improvizacijos mokyklos ir teatro Kitas kampas” įkūrėju;
  •  Mykolu Vildžiūnu, aktoriumi, režisieriumi (vaidybinis filmas Nesamasis laikas”) kūrybos namų Kaukių akademija” meno vadovu;
  • Vytautu Kontrimu, aktoriumi,  pedagogu, LEU Ugdymo mokslų fakulteto Meninio ugdymo katedros docentu.

ĮTRAUKIANČIOS PASKAITOS, KURIAS SKAITYS:
  • Doc. dr. Vida Kazragytė, LEU Ugdymo mokslų fakulteto Meninio ugdymo katedros docentė, socialinių mokslų daktarė;
  • Doc. dr. Violeta Rimkevičienė, LEU Ugdymo mokslų fakulteto Psichologijos katedros docentė, socialinių mokslų (psichologijos) daktarė;
  • Loreta Stoliarovienė: Vilniaus etninės kultūros centro vyriausioji edukacijos koordinatorė.
IR DAR:
  • INTERAKTYVUS TEATRO SPEKTAKLIS „ČIA IR DABAR“ - TAI GALIMYBĖ KURTI TEATRO VYKSMĄ KARTU SU PROFESIONALIAIS AKTORIAIS, LAISVAI INTERPRETUOJANT IR ATRANDANT ŠIUOLAIKINIO TEATRO TEORIJAS.  (Kūrybos namų Kaukių akademija” aktoriai, režisierius Myklolas Vildžiūnas).

TAIP PAT:
  • Diskusijos, refleksijos;
  • Galimybės užduoti VISUS kilusius klausimus VISIEMS projekto lektoriams ir organizatoriams.

PROJEKTO TURINYS

Balandžio 14 d. - seminaras „Kūrybinga asmenybė: menininkų veikla kaip kūrybingos asmenybės tapsmo modelis.  Galimybės ir vizijos“. 
Balandžio 15 d. - atviros teatro improvizacijos. Galimybė visų dalykų mokytojams ugdyti savo ir  mokinių iniciatyvumą bei kūrybiškumą. Praktiniai užsiėmimai, refleksija.

Balandžio 16 d. - seminaras „Meninis ugdymas: galimybės ir perspektyvos”. Paskaitos, diskusija „šešių kepurių metodu“, interakcija.

Balandžio 17 d. - teatro kūrybinės dirbtuvės „Teatras čia ir dabar”.  Kūrybos procesas ir refleksija. 

***

PROJEKTO TIKSLAI

1. Inicijuoti mokytojų, mokslininkų ir menininkų bendradarbiavimą, organizuojant kultūrinį ugdymą.
2. Skatinti meninio ugdymo mokytojų  profesinių, socialinių ir kultūrinių kompetencijų ugdymo(si)  poreikį,  ugdyti mokytojų kūrybingumą, plėsti kultūrinį akiratį ir praturtinti estetinį pažinimą.
3. Padėti parengti  meninio ugdymo mokytoją - išprususį meno vartotoją (suvokėją), kūrėją ir meninės veiklos moderatorių.

PROJEKTO UŽDAVINIAI

1. Supažindinti su meninio ugdymo  teorijos ir praktikos naujovėmis.
2. Pristatyti menininkų patirtį kaip  potencialų ugdymo(si) veiklos modelį. 
3. Parodyti mokytojams galimybes organizuoti meninį ugdymą netradicinėse erdvėse, supažindinti su netradiciniais interaktyviais ugdymo(si) metodais, meno (teatro) formų panaudojimo ugdymo(si) procese galimybėmis.
4. Skatinti meninio ugdymo mokytojų tarpusavio bendradarbiavimą, teatrinių metodų naudojimą kitų dalykų pamokose, socialinėje veikloje.
5. Reflektuoti seminaro patirtį, siejant su savo profesinės veiklos perspektyvomis.

PROJEKTO REZULTATAI

1. Mokytojai, susipažinę su meninio ugdymo naujovėmis, terminais, aktualijomis, skleidžia savo patirtį mokyklose ir rajonuose.
2. Pasikeitęs požiūris į meninio ugdymo galimybes, atvirumas ir pasirengimas keisti mąstymą, taikyti naujas veiklos formas ir metodus.
3. Refleksavus seminaro veiklą, susiejus ją su sava ugdymo praktika, praktiškai pasirengta taikyti naujas veiklos formas ir metodus.
4. Numatytos tolimesnio mokytojų, mokslininkų ir menininkų bendradarbiavimo kryptys (lūkestis: gimęs bendras projektas).


PROJEKTO ORGANIZATORIUS

 Kūrybos namai VšĮ „Kaukių akademija“.


ATSAKINGI ASMENYS

Gintarė Čepukonytė, Aš ir kitas aš: kūrybingos asmenybės ugdymas” projekto vadovė;
Jekaterina Zibireva, VšĮ „Kaukių akademija“ projektų vadybininkė.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą