KŪRYBOS
NAMAI VŠĮ „KAUKIŲ AKADEMIJA” KVIEČIA DALYVAUTI PROJEKTE
„AŠ IR
KITAS AŠ: KŪRYBINGOS ASMENYBĖS UGDYMAS” BALANDŽIO 14
- 17 DIENOMIS, VILNIUJE
( PANERIŲ G. 34 ). TAI UGDYMO PLĖTOTĖS CENTRO RENGIAMOS METODINĖS
SAVAITĖS
„MENŲ
DŪZGĖS” DALIS.
NETRADICINIAI SEMINARAI IR PRAKTINIAI KŪRYBINGUMO
MOKYMAI SKIRTI VISIEMS PEDAGOGAMS, SIEKIANTIEMS PAŽANGIAI UGDYTI SAVE IR SAVO MOKINIUS.
Šiandien mokytojas išgyvena sudėtinga realybę - kaip
niekad spartūs visuomenės ir kultūros kaitos procesai kelia vis naujus
reikalavimus švietimui: mokykla privalo būti atvira naujiems iššūkiams, ji turi
eiti koja kojon su visuomenės bei kultūros pokyčiais... Ar esame tam
pasirengę? Ugdymo(si) kokybė nebegali būti tik mokytojų reikalas -
tai privalo rūpėti mums visiems, nes mokykla - kultūros pamatas ir garantas.
Todėl būtina tiesti bendradarbiavimo tiltus tarp mokyklos ir kitų visuomenės
bei kultūros institucijų, kad galėtume visi kartu, mokydamiesi vieni iš kitų,
atsiverti kūrybai. Meninė kūryba šiandien gali tapti kūrybingumo ugdymo(si)
modeliu, o meninio ugdymo teoretikai bei menininkai gali įkvėpti mokytojus
pokyčiams ir mokymuisi, kad į mokyklas jie parneštų netradicinio mąstymo,
naujovių, drąsos, kūrybos dvasią... VšĮ „Kaukių akademija” atsiliepė į
Ugdymo plėtotės centro iniciatyvą organizuoti meninio ugdymo(si) savaitę,
skatinančią meninio ugdymo mokytojų bei kultūros ir meno įstaigų bendradarbiavimą,
siekiant ugdyti mokytojų kūrybingumo kompetenciją.
DALYVIŲ LAUKIA SUSITIKIMAI IR
INTERAKTYVIOS PATIRTYS SU:
- Andriumi Žebrausku, aktoriumi, Improvizacijos mokyklos ir teatro „Kitas kampas” įkūrėju;
- Mykolu Vildžiūnu, aktoriumi, režisieriumi (vaidybinis filmas
„Nesamasis laikas”) kūrybos namų „Kaukių akademija” meno vadovu;
- Vytautu Kontrimu, aktoriumi, pedagogu, LEU Ugdymo mokslų fakulteto
Meninio ugdymo katedros docentu.
ĮTRAUKIANČIOS PASKAITOS, KURIAS
SKAITYS:
- Doc. dr. Vida Kazragytė, LEU Ugdymo mokslų fakulteto
Meninio ugdymo katedros docentė, socialinių mokslų
daktarė;
- Doc. dr. Violeta Rimkevičienė, LEU Ugdymo mokslų
fakulteto Psichologijos katedros docentė, socialinių mokslų
(psichologijos) daktarė;
- Loreta Stoliarovienė: Vilniaus etninės kultūros centro vyriausioji edukacijos koordinatorė.
IR DAR:
- INTERAKTYVUS
TEATRO SPEKTAKLIS „ČIA IR DABAR“ - TAI GALIMYBĖ KURTI TEATRO VYKSMĄ
KARTU SU PROFESIONALIAIS AKTORIAIS, LAISVAI INTERPRETUOJANT IR ATRANDANT
ŠIUOLAIKINIO TEATRO TEORIJAS. (Kūrybos namų „Kaukių akademija” aktoriai, režisierius Myklolas
Vildžiūnas).
TAIP PAT:
- Diskusijos,
refleksijos;
- Galimybės užduoti
VISUS kilusius klausimus VISIEMS projekto lektoriams ir organizatoriams.
PROJEKTO TURINYS
Balandžio 14 d. - seminaras „Kūrybinga asmenybė: menininkų veikla kaip kūrybingos
asmenybės tapsmo modelis. Galimybės ir vizijos“.
Balandžio 15 d. - atviros teatro improvizacijos.
Galimybė visų dalykų mokytojams ugdyti savo ir mokinių iniciatyvumą
bei kūrybiškumą. Praktiniai užsiėmimai, refleksija.
Balandžio 16 d. -
seminaras „Meninis ugdymas: galimybės ir perspektyvos”. Paskaitos, diskusija
„šešių kepurių metodu“, interakcija.
Balandžio
17 d. - teatro kūrybinės dirbtuvės „Teatras čia ir dabar”. Kūrybos
procesas ir refleksija.
***
PROJEKTO TIKSLAI
1. Inicijuoti mokytojų,
mokslininkų ir menininkų bendradarbiavimą, organizuojant kultūrinį ugdymą.
2. Skatinti meninio
ugdymo mokytojų profesinių, socialinių ir kultūrinių kompetencijų
ugdymo(si) poreikį, ugdyti mokytojų kūrybingumą, plėsti
kultūrinį akiratį ir praturtinti estetinį pažinimą.
3. Padėti
parengti meninio ugdymo mokytoją - išprususį meno vartotoją
(suvokėją), kūrėją ir meninės veiklos moderatorių.
PROJEKTO UŽDAVINIAI
1. Supažindinti su meninio
ugdymo teorijos ir praktikos naujovėmis.
2. Pristatyti menininkų
patirtį kaip potencialų ugdymo(si) veiklos modelį.
3. Parodyti mokytojams
galimybes organizuoti meninį ugdymą netradicinėse erdvėse, supažindinti su
netradiciniais interaktyviais ugdymo(si) metodais, meno (teatro) formų
panaudojimo ugdymo(si) procese galimybėmis.
4. Skatinti meninio ugdymo
mokytojų tarpusavio bendradarbiavimą, teatrinių metodų naudojimą kitų dalykų
pamokose, socialinėje veikloje.
5. Reflektuoti seminaro
patirtį, siejant su savo profesinės veiklos perspektyvomis.
PROJEKTO REZULTATAI
1. Mokytojai, susipažinę
su meninio ugdymo naujovėmis, terminais, aktualijomis, skleidžia savo patirtį
mokyklose ir rajonuose.
2. Pasikeitęs požiūris į
meninio ugdymo galimybes, atvirumas ir pasirengimas keisti mąstymą, taikyti
naujas veiklos formas ir metodus.
3. Refleksavus seminaro
veiklą, susiejus ją su sava ugdymo praktika, praktiškai pasirengta taikyti
naujas veiklos formas ir metodus.
4. Numatytos tolimesnio
mokytojų, mokslininkų ir menininkų bendradarbiavimo kryptys (lūkestis: gimęs bendras projektas).
PROJEKTO ORGANIZATORIUS
Kūrybos namai VšĮ „Kaukių akademija“.
ATSAKINGI ASMENYS
Gintarė Čepukonytė, „Aš ir kitas aš: kūrybingos asmenybės ugdymas” projekto vadovė;
Jekaterina Zibireva, VšĮ
„Kaukių akademija“ projektų vadybininkė.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą